このブログを検索

2012年9月16日日曜日

Lemongrass (レモングラス)

<From the Catalog>


YosriNov04Pokok Serai.JPG
wiki より
Lemongrass, Cymbopogon citratus - Indonesia

Lemongrass purges blocked emotional energy and leads to more positive thoughts and feelings. Helps release grief and sorrow. It is wonderful as a mosquito repellent and can relieve colds, flu and neuralgia, pain of rheumatism and arthritis, melancholy. It eases nervous depression. Avoid using on sensitive or damaged skin. Can blend with Citrus, GeraniumLavenderNeroliClary Sage








<Japanese>

レモングラス、(学名:Cymbopogon citratus)、インドネシア産


レモングラスは、ブロックとなっている感情的なエネルギーを解放し、よりポジティブな思考や感情が持てるように助けてくれます。悲しみや苦悩を解放してくれます。
虫よけに良く、風邪、インフルエンザ、神経痛、リウマチや関節痛、憂鬱に作用します。緊張感のある鬱状態を軽減させてくれます。敏感肌には利用しないてください。シトラス系、ゼラニウムラベンダーネロリクラリーセージと良くブレンドします。


<追加コメント>

生のままハーブティーで飲むと本当においしいですよね。私は、自分がクリアリングプロセスの真っ最中だった時にはいつもレモングラスのオイルでソルトバスに入っていました。その時には、ミカエルザヤットのオイルとはまだ出会っておりませんでしたが…。

0 件のコメント:

コメントを投稿