このブログを検索

2012年9月19日水曜日

Venus (愛と美の女神)

<From the Catalog>


Venus: (the Goddess of love and beauty)

Ylang-Ylang, Orange, Mandarin, GrapefruitJasmine, Cinnamon

wiki より
A major Roman Goddess, (equivalent of Greek Goddess Aphrodite), who played a key role in many Roman religious  festivals and myths. Venus is also a nature goddess,
associated with the arrival of spring. She is the bringer of joy to gods and humans. During the Renaissance in Europe, Venus served as inspiration to many great works of art, including the statue of Venus De Milo now in the Louvre and The Birth of Venus, by Botticelli. As a "classical" figure for whom nudity was her natural state, it was socially acceptable to depict her unclothed. As the goddess of sexual healing, a degree of erotic beauty in her presentation was justified.
The Goddess Venus inspires people to love one another and to celebrate the rites of marriage. Though there are many other great Goddesses associated with Love, Venus
reigns as the supreme one. Venus rules your social attitudes and behavior, and your aesthetic tastes and inclinations. Venus indicates your values. It describes romance, marriage and other partnerships, and the pursuit of pleasure.
Ylang-Ylang, rose and cardamom are associated with her  and archaeologists have found the world’s oldest essential oils factory in Cyprus, Cyprus, her island!
--- A natural perfume, 1 drop behind ears




<Japanese>



ヴィーナス: (愛と美の女神)

イランイランオレンジ、マンダリン、グレープフルーツジャスミンシナモン

ギリシャではアフロディーテとして知られるローマの主要な女神の1人。ローマにおける数々の儀式や神話に登場するヴィーナスは、自然の女神でもあり、春の訪れを司ります。

神々や人間に喜びをもたらす女神で、ルネッサンス時代の欧州では多くの芸術家たちを魅了しました。現在はルーヴル美術館に存在するミロのヴィーナスやボッティチェリのヴィーナスの誕生が代表的なものです。裸であることが彼女の通常の姿として「クラシック」に認められていたため、社会的にもヴィーナスをヌードで描くことは受け入れられました。セクシャルな領域を癒す女神である彼女のエロティックな美は正と評価されていたのです。

ヴィーナスは、人々に互いに愛し合うことをインスパイアし、そして結婚を祝います。その他にも愛に関わる女神たちは沢山いますが、ヴィーナスがこのあたりは一番ですね。また、ヴィーナスは、あなたの社会における態度や行動、そして美意識をみています。あなたの価値観を司ります。ロマンス、結婚、その他のパートナーシップ、そして喜びについて教えてくれるでしょう。

イランイラン、ローズ、カルダモンがヴィーナスと関連した精油です。考古学者たちは、世界で最古の精油工場をキプロスで発見しました。キプロス… ヴィーナスの島です!

利用方法:
自然の香水として。耳の後ろに1滴をつかいましょう



<追加コメント>
ヴィーナスは波動は、痛み疲れた心を愛と喜びの波動で包んでくれます。
食べられそうな香りがするこのオイルは、悩んでいることが馬鹿バカしくなり、戦闘意欲がそがれるような、やわらかな香りです。但し、柑橘系が入っていますのでお顔にはNGかと思います。





2 件のコメント:

  1. とても美味しい香りです。
    イランイランとジャスミンがとてもゴージャスな雰囲気で、心の余裕をもたせてくれる感じがしました。

    Abundanceと一緒に使うと、さらにとろけそうになります。

    返信削除
  2. ゴージャスで麗しい香りです。

    邪道とは思いますが・・・
    夜お化粧を落とすとき、クレンジングオイルに一滴混ぜて使うと、
    顔全体が良い香りに包みこまれてうっとり良い気持ち

    洗い流すと不要なエネルギーが全てクレンズされるようなすっきり感を
    感じられます。こころなしかもちもちです☆
    (その後石鹸でも洗顔するので、オイル成分は残ってはいないと思います。
     今のところ次の日トラブルを感じたことはありません)
    ほんと邪道だし贅沢な使い方とは思うのですけど、最近やみつきです^^;

    返信削除